Lea Avguštin je diplomirala iz pedagogike, smer andragogika na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani.
V trinajstletni poklicni karieri v šolstvu je opravila številna strokovna usposabljanja ter se aktivno udeleževala konferenc s tematikami odpornosti na stres. Sodeluje tudi pri različnih evropskih projektih na to temo ter izvaja delavnice za ravnatelje in učitelje na temo obvladovanja stresa in dobrega počutja. Ima tudi mednarodno certificirano diplomo učiteljice hatha joge (CYT 300, RYT 500, Joga terapija – mentalno zdravje), ki jo zadnja leta tudi poučuje v joga studiu Sadhana.
Všeč mi je star slovenski pregovor, ki pravi, da najprej pometi pred svojim pragom, preden greš k drugemu. Če bi se na to večkrat spomnili, ko se ukvarjamo s tem, kaj drugi naredijo in kaj ne, bi bil svet že malce lepši. Da, ukvarjanje s samim seboj terja pogum in vztrajnost. Več načinov je, kako se razvijati, meni osebno sta meditacija ter joga pri tem v veliko pomoč. Preko spoznavanja svojih gibalnih in dihalnih vzorcev lahko veliko spoznaš. Če imaš ob sebi dobrega učitelja, ki te zna voditi skozi proces, pa še toliko bolj. Torej, da praksa joge ni le neko razgibavanje in raztezanje ter lepa instagram slika, ampak da si res celo uro v zavestnem stiku sam s sabo, se zavedaš, kako delaš vsak gib, dih…In to je že samo po sebi lahko meditativno.
Da, še vedno sem delno zaposlena v Šoli za ravnatelje, ki sedaj deluje pod okriljem Zavoda za šolstvo RS. Tematiko obvladovanja stresa na delovnem mestu predavam v obliki krajših enodnevnih delavnic, kjer se s temo spoznamo, izvajam pa tudi daljši celoletni program Celostni pristop k dobremu počutju v šolah in vrtcih, kjer tematiko obvladovanja stresa bolj široko in poglobljeno obravnavamo ter prenesemo na celoten kolektiv šole oz. vrtca. Tako v krajših kot v daljših delavnicah pa stremim k temu, da ponudim udeležencem tudi konkretna orodja za odpornost na stres, saj je potrebna poleg teorije tudi praksa.
Trenutno sodelujem tudi v mednarodnem projektu Teacher wellbeing course – Podpora učiteljevi poklicni rasti in dobremu psihofizičnemu počutju na področju socialnega in čustvenega učenja. Cilj projekta je razviti nov spletni program za spodbujanje dobrega poklicnega psihofizičnega počutja učiteljev.
V velik izziv mi je, ko me kontaktirajo za delavnice »po naročilu», ko ljudje že točno vedo, kaj si želijo in jaz nato pripravim program za delavnico. Vedno pa sem zagovornica tega, da ne govorimo samo o teoriji, ampak da tudi preizkusimo konkretne metode v praksi.
Z jogo sem se srečala od blizu več kot 12 let nazaj. Bolj iz radovednosti sem šla pogledati v lokalno joga društvo, kako to izgleda in kaj počnejo. Ne morem ravno reči, da sem že po prvi uri vedela, da je to to, ampak sem si dala čas. Pot joge je namreč proces. Po kar nekaj mesecih prakse sem videla in izkusila, da res deluje, da sem po uri bolj umirjena in sproščena. Vedela sem, da obstaja več različnih pristopov, zato sem preizkusila različne učitelje in šole joge, na koncu pa ostala pri klasični hatha jogi. Lepota joge je v tem, da me vsako uro nauči nekaj novega o mojem fizičnem, mentalnem in čustvenem stanju. Nikoli mi ni dolgčas in vedno ura prehitro mine. ☺
Tako je, ko sem se vrnila iz potovanja po Indiji, kjer sem bila tudi na krajšem joga tečaju, sem začela razmišljati, da bi se želela bolj poglobiti v znanost joge. Tako sem pregledala ponudbo joga šol v Sloveniji ter se odločila za dve različni šoli z odličnima učiteljema, ki sta bila med začetniki joga šol v Sloveniji. Tako sem naredila začetni enoletni tečaj (CYT 300), nato še enoletni nadaljevalni tečaj (RYT 500), ter 100 urni modul joga terapije za mentalno zdravje. Ves čas pa se še dodatno samoizobražujem ter obiskujem različne jogijske delavnice na specifične tematike ter joga oddihe. Tako lahko v svoje ure vpletam različne elemente in dam največ svojim učencem.
Life isn’t about finding yourself, life is about creating yourself.
*V življenju se ne iščemo, ampak se ustvarimo.
25. 8. 2021